Heb je een klacht?

Wij doen er uiteraard alles aan om de behandeling en het contact zo prettig mogelijk te laten verlopen. Het kan echter gebeuren dat je een klacht hebt over de behandeling. Ook zou het kunnen dat je ontevreden bent over de manier waarop jouw fysiotherapeut met je omgaat. In alle gevallen is het goed om je klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.

Allereerst is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan met jouw fysiotherapeut. Je kunt gerust even telefonisch of via de mail contact opnemen. Het kan ook zijn dat je het moeilijk vindt om jouw klacht aan de orde te stellen. Een gesprek zou confronterend kunnen zijn. Je kunt dan natuurlijk iemand meenemen naar het gesprek, bijvoorbeeld jouw partner of een familielid. Maar je kunt uiteraard ook jouw klacht per brief of e-mail indienen. Ik zal jouw klachten te allen tijde met zorg behandelen en mijn uiterste best doen om tot een passende oplossing te komen.

Externe klachtenregeling
Het kan ook zijn dat je jouw klacht liever niet rechtstreeks bij mij indient. Ik ben hiervoor aangesloten bij een externe klachtenregeling. Hiertoe kun je je wenden tot het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). Alle informatie daarover kun je lezen in de speciaal voor patiënten opgestelde folder (PDF).